ΕΛΤΑ: Εθελουσία έξοδος, νέο μοντέλο ανάπτυξης και μείωση κόστους

Ξεκινά αύριο, Τετάρτη, με την ψήφιση της τροπολογίας για τα ΕΛΤΑ, που κατατέθηκε νωρίτερα στο νομοσχέδιο «Περιστολή του λαθρεμπορίου-Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού, διατάξεις περί κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών, διατάξεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, κίνητρα για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων» η προσπάθεια εκσυγχρονισμού των δημόσιων ταχυδρομείων.

Στην τροπολογία τίθενται μια σειρά από ρυθμίσεις που αφορούν το μισθολογικό κόστος, τη μείωση του προσωπικού με εθελουσία έξοδο, ανανέωση της οργανωτικής δομής της εταιρείας για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων της καθολικής υπηρεσίας, σε συνδυασμό με αλλαγές στο μοντέλο εξυπηρέτησης της αλληλογραφίας.

Πιο συγκεκριμένα, όπως είπε στη Επιτροπή Οικονομικών ο υπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, τα ΕΛΤΑ έχουν έλλειμμα 2 εκατ. ευρώ τον μήνα.

«Πριν από λίγους μήνες, τα ΕΛΤΑ είχαν μηνιαίο έλλειμμα 7,2 εκατ. ευρώ τον μήνα. Αυτή τη στιγμή έχει καταφέρει η διοίκηση των ΕΛΤΑ και το έχει φτάσει στα 4,7 εκατ. ευρώ τον μήνα. Τα δεδομένα είναι ότι η μισθολογική δαπάνη ακόμη και σήμερα φτάνει το 67% συνολικά του οργανισμού, κάτι το οποίο εκ των πραγμάτων πρέπει να αλλάξει. Επίσης ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας δεν έχει προχωρήσει και αυτό δεν επιτρέπει στην εταιρεία ιδιαίτερα στην αύξηση ας πούμε της κίνησης του κούριερ να μη μπορεί να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας, γιατί είναι πολύ έντονη η διάσταση του ανθρώπινου παράγοντα», σημείωσε.

Παράλληλα, είπε, με την τροπολογία θα γίνει διετές πρόγραμμα εθελουσίας για 2.000 από τους συνολικά 5.500 εργαζόμενους. Πρόσθεσε ότι έχει εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον για κάλυψη του 10% στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ενώ στην τροπολογία προβλέπεται αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας για το διάστημα 2013-2020.

Σημειώνεται ότι για την υλοποίηση του σχεδίου, δρομολογείται Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της εταιρείας «Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε.» ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, στην οποία θα συμμετάσχει η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ/Υπερταμείο).

Να σημειωθεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στάθηκε στην ανάγκη διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα των ΕΛΤΑ. «Θα πρέπει να μείνουν υπό δημόσιο έλεγχο», απάντησε ο Μάριος Κάτσης, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Πάντως στα ενδιαφέροντα σημεία της τροπολογίας είναι τα εξής:

– η ρυθμιστική υποχρέωση του λεγόμενου Χ+1 που έχουν σήμερα τα ΕΛΤΑ για τις επιστολές, δηλαδή να πρέπει το γράμμα να φτάσει την επόμενη ημέρα στον προορισμό του, θα γίνει από του χρόνου Χ+3, με απόφαση που αναμένεται να λάβει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται να μειωθεί το κόστος των ΕΛΤΑ.

– προβλέπονται προσλήψεις ορισμένου χρόνου, αορίστου χρόνου, πολιτική προσλήψεων η οποία πρέπει να αναπτυχθεί πλέον από την εταιρεία. Πρέπει να σημειωθεί ότι στα ΕΛΤΑ υπάρχει μια σειρά από διαφορετικού τύπου συμβάσεις εργασίας που δημιουργούν ένα «μωσαϊκό» εργασιακών σχέσεων.

– στο πλαίσιο του νέου λειτουργικού μοντέλου επεκτείνεται η λογική του shop in shop.

Πάντως με την τροπολογία γίνεται το πρώτο βήμα σε μια μακρά πορεία για μια κομβική υπηρεσία που σε συνθήκες έκρηξης του ηλεκτρονικού έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξες.

Δείτε την σχετική τροπολογία ΕΔΩ

Γιώργος Αλεξάκης

  • Κυριάκος Πιερρακάκης
  • τροπολογία
  • Μάριος Κάτσης
  • δημόσια ταχυδρομεία
  • πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου

    Άλλα τελευταία άρθρα Κατηγορίας