Ρώσος αξιωματικός του Ναυτικού έκλεψε τις… προπέλλες του πρώην πλοίου του

Ακόμη
και
τώρα
το
ανακριτικό
τμήμα
του
Ρωσικού
Στόλου
της
Βαλτικής
προσπαθεί
να
καταλάβει
πώς
γίνεται
να
κλαπούν
δύο
προπέλλες
βάρους
13
τόννων
από
ένα
πολεμικό
πλοίο
χωρίς
αυτό
να
γίνει
αντιληπτό.
Ξέρουν
όμως
ποιος
βρίσκεται
πίσω
από
την
απίστευτη
αυτή
ιστορία.
Ο
πρώην
κυβερνήτης
του
αντιτορπιλλικού
κατευθυνομένων
βλημάτων
«Μπισπακόϊνυ».

Σύμφωνα
με
τις
πληροφορίες
που
έχουν
δει
το
φως
της
δημοσιότητας,
ο
πρώην
αξιωματικός
φέρεται
να
έκλεψε
με
συνεργούς
του
τις
βαριές
έλικες
του
πολεμικού
όταν
το
παροπλισμένο
«Μπισπακόϊνυ»
(Ανήσυχος)
βρισκόταν
δεξαμενισμένο
στα
Ναυπηγεία
Γιεντάρ
του
Καλίνινγκραντ
για
να
μετατραπεί
σε
πλοίο-μουσείο,
τοποθετώντας
στην
θέση
τους
άλλες
από
ελαφρύτερο
και
φθηνότερο
υλικό.
Δεδομένης
της
αξίας
των
κανονικών
ελίκων,
σκέφτηκε
ότι
κάτω
από
το
νερό
η
αλλαγή
δεν
θα
γινόταν
αντιληπτή.
Καλό
σχέδιο
αλλά
είχε
ένα
αδύνατο
σημείο:
Τον
ανακάλυψαν.

Τώρα
κατηγορείται
ότι
επιχείρησε
να
εξαπατήσει
το
ρωσικό
Δημόσιο,
με
το
ύψος
της
ζημίας
από
την
θρασύτατη
κομπίνα
να
ανέρχεται
σε
436.405
ευρώ.
Τα
ονόματα
του
«ευρηματικού»
κυβερνήτη
και
των
συνεργών
του
δεν
δημοσιοποιήθηκαν
αλλά
όπως
δηλώνει
το
Ναυτικό
η
έρευνα
έχει
σχεδόν
ολοκληρωθεί.

Σχεδιασμένα
επί
σοβιετικής
εποχής,
τα
μεγάλα
αντιτορπιλλικά
κλάσης
«Σοβρεμιέννυ»
(Σχέδιο
956,
κλάση
«Σαρύτς»)
ναυπηγήθηκαν
σε
21
μονάδες,
εκ
των
οποίων
τέσσερεις
κατέληξαν
στο
κινεζικό
Ναυτικό.
Βαριά
οπλισμένα,
με
υπερηχητικούς
πυραύλους
κατά
στόχων
επιφανείας
Ρ-270
«Μοσκίτ»
και
48
βλήματα
επιφανείας-αέρος,
δύο
πύργους
με
δίδυμα
πυροβόλα
των
130
χιλ.
συν
τορπιλλοσωλήνες,
τα
«Σοβρεμιέννυ»
είχαν
τότε
τα
πιο
προηγμένα
συστήματα
ραντάρ
και
επικοινωνιών
από
κάθε
άλλο
πλοίο
του
Σοβιετικού
Ναυτικού.

Εκτός
των
τεσσάρων
κινεζικών
αντιτορπιλλικών
της
κλάσης,
ισάριθμα
υπηρετούν
ακόμη
με
το
ρωσικό
Ναυτικό
έχοντας
υποστεί
αρκετές
τροποποιήσεις.
Σήμερα
είναι
ενεργό
μόνο
ένα,
δύο
εξακολουθούν
να
παραμένουν
στο
ναυπηγείο
για
συντήρηση
και
ένα
αναμένεται
να
επιστρέψει
σε
υπηρεσία
στα
τέλη
του
έτους
μόλις
ολοκληρωθούν
οι
εργασίες
εκσυγχρονισμού
του.

Το
«Μπισπακόϊνυ»
εντάχθηκε
σε
υπηρεσία
στις
28
Δεκεμβρίου
1991,
δύο
ημέρες
μετά
την
διάλυση
της
ΕΣΣΔ.
Το
2016
επέστρεψε
στα
Ναυπηγεία
Γιεντάρ
για
την
τελευταία
του
αποστολή:
να
γίνει
πλωτό
ιστορικό
μουσείο
στο
Πατριωτικό
Πάρκο
του
Κρόνσταντ,
κοντά
στην
Αγία
Πετρούπολη.
Εκεί
βρίσκεται
ακόμη.
Να
υποθέσουμε
με
τις
αυθεντικές
του
προπέλλες;


Αλέξανδρος
Θεολόγου


Τα
άρθρα
που
δημοσιεύονται
στο
ptisidiastima.com
εκφράζουν
απαραίτητα
τους
συντάκτες
τους
κι
όχι
υποχρεωτικά
την
ιστοσελίδα.
Ο
ιστότοπος
δεν
λογοκρίνει
τις
γνώμες
των
συντακτών
της
και
των
άρθρων
τους.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ
η
αναδημοσίευση
των
άρθρων
μας
χωρίς
γραπτή
έγκριση,
αλλιώς
το
ptisidiastima.com
θα
λάβει
όλα
τα
απαραίτητα
νομικά
μέτρα.
Τα
σχόλια
των
άρθρων
που
ακολουθούν,
δεν
εκφράζουν
την
ιστοσελίδα,
παρά
μόνο
αυτούς
τους
ίδιους
τους
σχολιαστές.
Η
αρχισυνταξία
έχει
το
δικαίωμα
να
λογοκρίνει
σχόλιο
ή
να
απαγορεύσει
την
δημοσίευσή
του.

Άλλα τελευταία άρθρα Κατηγορίας